Alian Posted November 1, 2013 Report Share Posted November 1, 2013 Bonjour, J'ai depuis peu un PC neuf (OS: Windows 7 Edition Premium). Lorsque je veux mettre à jour un logiciel en téléchargeant le setup, ou, que je télécharge un fichier pdf, je fais "enregistrer sous" (Firefox ou IE) et je désigne comme répertoire soit "mes documents" situé sur un HDD interne, soit le "Bureau" (SSD d'installation de Win 7). Dans les 2 cas, le fichier est apparemment enregistré, mais demeure invisible dans l'explorateur windows: je ne peux donc pas l'utiliser. Si je veux réenregistrer ce fichier à partir de Firefox ou IE, l'explorateur windows montre que ce fichier existe déjà, et, me demande si je veux l'écraser ??? J'avais précédemment un vieux PC avec pour OS Win XP Pro et je n'ai jamais rencontré ce problème. Etant novice avec Win 7, je ne vois pas comment résoudre ce problème. Merci pour votre aide. Operating system:Windows 7 Home Premium (64 bit) Service Pack 1 System root: C:\Windows Available physical memory: 8131 MB CPU: Intel® Core i7-4770 CPU @ 3.40GHz Drive Info: C: 101,96 GB D: 232,88 GB E: 9,83 GB F: 146,48 GB I: 319,28 GB Internet Explorer: 10.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
WiseCleaner Posted November 4, 2013 Report Share Posted November 4, 2013 Hi, 1, Internet Explorer: run the browser, click Tools-----View downloads, click the location, you can find out your files. 2, Firefox: run the browser, click Firefox (The upper left corner)----Downloads Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alian Posted November 4, 2013 Author Report Share Posted November 4, 2013 Hi Moderators, Many thanks for your answer ! As I told before to Xilolee, I was running IE or Firefox in the sandbox (Comodo Internet Security) and in that case I can't write on the HDD when downloading a file. All is okay now, when running the navigators out of the sandbox. Best regards. Alain Link to comment Share on other sites More sharing options...
wisecleaner_admin Posted November 5, 2013 Report Share Posted November 5, 2013 So glad that you have resolved your problem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now