Jump to content

Recommended Posts

Windows 8 / 64 bit / Dell XPS 8500

 

Der Explorer stürzt bei der Suche nach ganz normalen Dokumenten in einem

externen Laufwerk ab. Immer. Friert ein "keine Rückmeldung" und stürzt ab. Desktop ist für ein paar Sekunden leer und dann wieder da.

 

Die Laufwerke/Massenspeicher sind neu und ok. Die hatte ich zuerst im Verdacht und hab sie ausgewechselt.

 

Nach stunden- und tagelangem Suchen hab ich keine Lösung gefunden. Shell Extensions hab ich alle probiert ... hat nichts gebracht. Registry ist sauber ... Jetzt weiß ich nicht mehr weiter. Ein guter Vorschlag wäre super :-)

 

Viele Grüße,

Yasemin

 

 

 

Operating system:Windows 8 Pro (64 bit)

System root: C:\Windows

Available physical memory: 12249 MB

CPU: Intel® Core i7-3770 CPU @ 3.40GHz

Drive Info:

C: 237,33 GB

D: 1862,89 GB

J: 298,02 GB

K: 931,28 GB

L: 298,02 GB

Internet Explorer: 10.0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi yasemin! :)

Try to launch sfc /scannow (from an elevated command prompt) (it takes about 40 minutes)

Later, try this (from the same window): dism /online /cleanup-image /restorehealth

Post the results, if they are not ok.

 

Hope this helps!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×